Artikler

Vil hive ut statiske lekeapparater

Barnehage: Jo færre lekeapparater det er i barnehagen, desto bedre er det for barna, mener barnehageforsker Ellen Beate Sandseter

Vi har en overgang til skolen som kan ta livsgnisten fra barn.

Ikke kopier skolen inn i barnehagen, men forbered heller skolen på at det nå kommer noen viltre fem- og seksåringer, sier lærer og spaltist Håvard Tjora.

Kronikk fra Adressa

«Forberede ungene på ubehag» sier forfatter, lærer, tidligere profesjonell fotballspiller Michael Stilson

Hva mener han med det?

Vi syns det er både interessant og utviklende å følge med på samfunnsdebatter.

I vårt yrke har vi ulike fora der vi kan finne fagartikler og forskning som støtter opp om eller skaper dialog og refleksjon rundt yrket vårt og barn.

Vi vil gjerne dele noen av disse artiklene og kronikkene med dere. I dag blir det en kronikk fra adressa.no. Vi håper å skape refleksjoner, dialog og nysgjerrighet.