Kråka har blitt vår følgesvenn dag etter dag, måned etter måned. Kråka er blitt en del av oss, den er med oss i situasjoner, lek og samtaler. Det er fint å forstå og begripe gjennom kråka. Det er akkurat som om vi blir bedre kjent med oss selv og omgivelsene gjennom den.
«Æ tru ikke kråka like lim» «Hmmm, ka tru du kråka like da? Medisin! Skal vi kalle limet medisin?» «Ja!» «Kråka e lei sæ, dein vil te mammaen sin». Det jeg selv kjenner, det kjenner kråka også.
Vi skal gi barna mulighet til å utvikle tanker, forståelse og mot. I relasjon med hverandre skal vi lære oss å leve sammen, møte hverandre i ulike situasjoner , oppdage hverandres ressurser, tåle hverandre og godta hverandre. I barnehagen lærer vi gjennom samhandling med andre, utforskning og spørsmål. Enkle svar er ikke tilstrekkelig for 3 åringen, de vil ha noe mer, det komplekse som setter tankene i sving. I rommet svever kråkene iblant oss og vi blant dem.