Planetringen Barnehage

Høstmartna 2024

Høstmartna i Planetringen barnehage torsdag 3.oktober kl. 1500 -1700

Vi er mange som har gode minner fra tidligere år med ulike marked på barnehagen. Etter noen år med opphold har det kommet mange spørsmål om å arrangere på nytt. Martna har vært en tradisjon i Norge og arrangerer fremdeles på mange steder. Når vi tenker på martna tenker vi ofte på: folkefest, salgsboder, mat, musikk, aktiviteter, håndverk, tilreisende, tradisjon, kultur, utstillinger og mye, mye mer.
Når vi steller i stand til martna denne gangen blir det noe nytt, men vi tar også med oss tradisjon og erfaringer fra tidligere.

Ta med søsken, besteforeldre, tanter, onkler, naboer og bli med å skap en fest i «hagen vår». Martnan starter kl.15 og varer til kl.17.00, så sett av dagen og tiden.
Barnehagen er i full sving med både sanking av frukt, bær og grønnsaker, mange har tatt med fra egen hage, besteforeldres og naboers hager, ansatte har høstet fra sine hager, ja det er mange som bidrar til at det bugner av frukt og bær på kjøla vår. Vi sylter, safter og lager masse annet godt som blir å kjøpe.
Parallelt går prosessene på hver gruppene som har vært sitt fordypningstema: jord, kråka, blåbær, strå og løvetann. Hele høsten vil preges og lades mot en stor dag i Planetringen barnehage.
Vi legger fortløpende ut både informasjon og innlegg på bloggen.

Bilder fra tidligere høstmartna og julemarked: