Komet

Gull!

Jaaa!! Vi fant skatten!

Jaaaaaa!
Etter at barna fant en gullpenge under sanda der blåhytta hadde stått, har det vært intens graving og leting i to hele dager. Vi har funnet mange skatter underveis – et rosa sugerør, en rød papirbit, en klinkekule, en nøkkelhank og et perlearmbånd, men dette var to hele poser med GULL!

IMG_0282.jpeg
IMG_0256.jpeg
IMG_0279.jpeg
IMG_0269.jpeg

Diskusjonene har gått livlig barna i mellom. Et av temaene har vært hvem det er som har gravd den ned? At det er en sjørøver kan ingen komme fra. På gullpengen sto det på sjørøver-på-engelsk at «slutt å grav eller så skjær jeg av tennern dokkers»

Så dukker det plutselig opp et bilde, og det ropes ut «Det e bilde av sjørøvern! Sånn ser han ut!» En av de lesekyndig leser hans navn: VIKING

public.jpeg

Barna blir ikke helt enig om det er sjørøveren sitt navn, eller skuta hans, men med nærmere ettersyn kommer han kanskje fra Hawaii? Eller har han bare stjålet blomsterkransen også?

Og slik bølger leken videre og ut i barnehagehverdagens magiske hav

Takk til engasjerte foreldre og Malvikruss 2021