Måne

Bursdag i barnehagen

Vi ønsker velkommen til bursdagsbarnet ute eller inne med flagg, bokstav og tall som symboliserer barnets navn og alder.

Sagflis blir til snø i utemiljø.

Når det er bursdag i barnehagen velger barna krone, lek og aktivitet. Bursdagssang og «raketter» er også med i feiring av dagen.

Personligheten avgjør hvordan dagen blir og det kan være stor forskjell på hva hovedpersonen ønsker. Noen kan ønske en tilnærmet «vanlig» dag, mens andre kan ønske noe mer. Barnet selv legger føringer. Noen vil på tur, noen vil ha en kjent lek. Andre vil ønske å uttrykke seg med dans, musikk, maling, tegning, sanke materialer, ake, bygge osv.

I dag ble SNØ tema i leken. Material og musikk i lekemiljø samler oss. Bursdagsbarna er hovedaktør i planlegging og forberedelser. Fellesskapet i feiringen er sentralt.