Komet Måne Planetringen Barnehage Sol Stjerne Ugletårnet

Vi lager advent sammen

Adventstiden, en ventetid. Materialer som hører advent til pakkes ut fra loftet og settes sammen i nye og gamle sammenhenger. Å gjøre sammen er en tradisjon vi verdsetter. Barnehagen har en struktur på forberedelsene inn mot advent. Når vi inviterer familiene med på forberedelsene blir lekemiljøet rikere og skaper en forbindelse mellom laget rundt barnet. Når barna deltar inn i fellesskapet med en grankvist fra søndagsturen, is som ble lagt i fryseren i går eller julekuler som blir med til barnehagen skaper det en delaktighet og familiene får en større innsikt i barnehagehverdagen.

Vi gleder oss til en advent med sammenkomster, julas lukter og smaker lek i foranderlige inne og ute miljøer, til aktiviteter og sang.