Komet

Regnbuemaskin

Vi mobiliserer gruppens energi, et navigeringsmøte for å samle oss. Her gjødsler vi prosessen med hverandres tanker om arbeidet videre. Vi byr inn til refleksjon.

Vi løfter tanker i et sterkt fellesskap, vi ser effekten av at vi pedagoger spør, hva tenker du? Fortell! La oss høre mer om det! Vil du dele med oss? Kan ikke du vise oss? Du hjalp oss til å tenke noe nytt! Nå fikk jeg en ny tanke!

Vi åpner opp for de ferskeste og nyeste tankene, samtidig som vi har det gamle med oss.

I samarbeid med hverandre blir vi rikere enn å få erfaringene alene. I gjennom vår dialog blir det fler og fler som eier prosessen. Nå blir det til manges tolkninger. Det blir et slags allemannseie.

Reggio filosofien bygger på det kjærlighetsfylte blikket. Kom inn til oss! Kom inn til vårt felleskap, her konstruerer vi, jobber vi, gleder oss sammen til vi glemmer tid og sted.

Ektehet, barnas stemmer, det ekte blikket, følelsene, energien, entusiasmen og drivkraften.

Vi trenger noe å gjøre, vi trenger noe å skape sammen, vi trenger noe å jobbe felles rundt, vi trenger å forske og utforske, vi trenger noe som sender ut nok kraft til å tiltrekke seg vår oppmerksomhet.

Vi vil ha noe som gir mening. Noe å vende tilbake til neste dag, noe som står å venter på oss.

Et fenomen og en maskin, ja hva kan du gjøre? Det skal vi sammen finne ut. Vi sees i morgen!

Vi skal bruke kuben vi har på raketrommet, la oss lage en prototype.
En skala versjon, sier pappa til D som er snekker.
Regnbuemaskin må ha regnbuefarger, sier jenta.
Vi bærer kuben på malerommet for også sette i gang!
Regnbuemaskin må ha vinduer, sier en av barna.
Stempler må vi også ha!
Foreldre blir med i refleksjon