Måne

Jeg er «vi»

I dag dekker vi på bordet med små skåler fylt av ulike trematerialer. Barnåler, gule og grønne blader, bark, og kongler. All materiale er av tilhørighet til furutreet.

Pedagogene inviterte gruppa til å ta del i aktiviteten. De får tildelt hver sin bit av leire. Barna satt i gang med en gang å jobbe med leira.

Hvem er jeg, med mine ideer, fantasier og tanker i dette felleskapet?

Hva bidrar jeg med til fellesskapet nå?

Det foregår samtaler rundt bordet. Det er en harmonisk atmosfære når barna jobber med leire. De skifter ideer om hva de lager i takt med hendene som former leiren.

Tankene flytter seg fra hodet til fingertuppene. Hendene jobber med materialet og barna blir i ett med leire.

En møteplass med åtte individer med hver sin tanke, hver sin ide, hver sin tolkning blir til et stort felleskap, et rom der alle tankene kommer frem i et likeverdig miljø.