Måne

Barnas stemme i tegningene

Hallo, alle barn! Her henger jeg oppe i lufta. Jeg vet ikke hvordan jeg havnet her. Under meg ser jeg en stoooor fest med maaaaange gjester. Jeg ser bare hodene deres. Noen er skumle og noen er snille. Det er monster, mammaer, spøkelser, pappaer, en tante og mange barn. Jeg ser ballonger, kake, flagg, en bil og til og med hav. Jeg lurer på om jeg noen gang får komme ned på festen? Nå skal vi høre litt mer om det som foregår på festen.

Det var en gang en fest. En fest med maaaange gjester. Det var Ida og Emilie. De holdt i hånda til hverandre. De hadde med seg pappaen sin Mats. Han kom på festen sammen med Ida og Emilie. Det var også et monster på festen! Også var det Mammaen Anniken, Mommo og Morfar. Men det var to Mommo og Morfar da. Mamma Anniken hadde med seg bilen sin. På festen var også en baby som het Dennis. Vet dere hva? Det var også et spøkelse på festen. Men det var bare snilt. Monsteret kan ikke være med på festen. Fordi han e skummel!

Nå skal vi høre om enda flere som er på festen. Det er flere ballonger på festen. Noen ser ut som en sol, det er sol-ballonger. Her er ei tante, tante Frida. Og der er Arnt. Sammen med mamma Siren. Og bestefar. De kom sammen på festen. Tante Frida har en ballong i hånda. Men vet dere hva? Mamma Siren har et hode monster! Som kiler henne. Så det vart rart. Vet dere hva mamma Siren gjorde da? Hun bare tok det vekk, det var artig. Men hun ble litt redd også. Skal tro om hun fikk hjelp av noen med monsteret? Kanskje det løsnet? Det var pappaen Arnt som hjalp henne. Han hadde også et hode-monster på hodet. Tante Frida også.

På festen er også Synne som begynner å bli gammel. Så gammel at hun er blitt en bestemor.

Siden kommer Anna lillesøster, pappa Andreas. Anna hadde noe på hodet. Andreas skulle være på kjøkkenet.