Planetringen Barnehage

Lyder kobler oss sammen

Rundt den store sakkosekken står to ettåringer « ååååå» er lyden, blikk veksles så er det to som sier «ååååå» før kroppene faller sakte mot den myke sakkosekken. «mere» «ååååå» slik fortsetter leken og flere venner kommer til.

Når vi går inn fra grovgarderoben til stjerne hører vi «aaaaaa» mens stegene og latteren søker mot den rosa døren.

På kjøkkenet hører vi « heia heia heia» som en magnet strømmer de fleste barna inn fra stjerne til kjøkkenet.

Alle er samlet på stolene før måltid. En håndflate banker mot bordplaten. Flere og flere hender søker bordet. Lyden blir høyere og høyere når de har funnet sin rytme i bankingen.

Pedagogene reflekterer over lyder som er en kode for samspill. Det kobler» ettåringene sammen til VI.