En fuktig sommer har båret frukter i kjøkken hagen vår. Den gleder oss både for øyet og ganen.
Det er fint å møtes igjen💚
En fuktig sommer har båret frukter i kjøkken hagen vår. Den gleder oss både for øyet og ganen.
Det er fint å møtes igjen💚
Turen i nærmiljøet ser litt annerledes ut etter ferien. Kornet har vokst, blomster og insekter fanger ny interesse, store søledammer beskrives som elver. Vi er heldige å få bruke trappen på Øfsti gård når vi spiser frukt og prater om naturens endringer.
Bildene er en støtte til 3-åringen for å dele sin opplevelse med familien.
Vi ønsker alle en riktig god sommer og takker for barnehageåret som vi har bak oss.
Nå ser vi frem til å treffes igjen og bli kjent med nye familier.
Temaet vårt for neste barnehageår er trær. Finner dere noe på sommerens sti som egner seg som material i barnehagen og som handler om trær, ta gjerne med tilbake.
Bark, kongler, rekved, røtter, treskiver, pinner, barnåler, blad, kastanjer, mulighetene er mange. Kanskje noen til og med skal kvitte seg med et tre fra hagen…….
«Epletreet dufter nyskapt sommer.
Her har tiden aldri vært. Den kommer.»
Inger Hagerup
Vi tilrettelegger for maling ute. Med ulike redskaper som pensler i ulik størrelse, svamp, kam og pinner. Noen maler med store bevegelser og bruker mye maling. Mens andre er litt forsiktigere og maler på små detaljer. Noen observerer lenge først.Det lages mønster i malinga med kammen og pinnen. Kammen lager en skrapelyd når den trekkes frem og tilbake. Noen er i aktiviteten lenge, mens andre kommer og går.
Opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for tilhørighet, deltagelse og eget skapende arbeid. I barnehagen skal barna få estetiske erfaringer med kunst og kultur i ulike former og organisert på måter som gir barna anledning til utforsking, fordypning og progresjon. Barna skal støttes i å være aktive og skape egne kunstneriske og kulturelle uttrykk. Barnehagen skal legge til rette for samhørighet og kreativitet ved å bidra til at barna får være sammen om å oppleve og skape kunstneriske og kulturelle uttrykk. Kilde: Rammeplam, Kunst, kultur og kreativitet s. 50