Komet Planetringen Barnehage

POTETER FRA EGEN HAGE

Permakassene har en sentral plass i uteområdet vårt. Kometgruppa fikk et ekstra ansvar for potetene i år, en oppgave de har vist stor interesse for. De har fulgt opp med vanning, hypping og sett på hvor høyt potetgresset har vokst. Før ferien var plantene høyere enn barna!

Potetene vi satte i vår er nå klare for innhøsting. På Kometgruppa har vi snakket om hva vi kan bruke potetene til, og forslagene har vært mange.

Potetsuppe, poteter stekt i ovn, potetmos, potetgull…….

Nysgjerrig på hvor store potetene var blitt plukket vi allerede nå noen poteter som vi ville lage noe av.

Noen var små, og noen var litt større.

«Prosessorientert arbeid er en undersøkende pedagogisk tenkemåte og praksis og som baserer seg på en holdning om at læring skjer når barnet får være aktivt og deltagende» (Planetringen barnehages årsplan s. 19)