Komet Planetringen Barnehage Sol

Stemmer som kjennes i kroppen!

Vi samler oss for å dele og bli kjent med musikk til karnevalet. I går inviterte vi stjerne og i dag inviterte vi sol for felles « lading» mot morgendagen. Vi gjør om på sanger for å finne lyder som passer for det vi har jobbet med.

Sanger som er valgt ut i fra prosessen trær:

-hei alle sammen velkommen hit i dag…. ( synger du som et tre, en kongle, røtter, greiner, blader, furutreet, vann, ekorn blir jeg veldig glad)

– apekatten Bongo Bongo sitter i et tre

– nøtteliten bor i toppen av et tre

«Høyt tre, dypt vann» er en sang Kometgruppa og Ugletårnet har blitt kjent med i høst. Nå skal vi synge og danse den med resten av barnehagen på karnevalsdagen. Litt øving må til for å slippe ut den kraftige klangen som kommer helt fra magen og som ofte preger sangen til naturfolk og urfolk sin tradisjonelle musikk. Sangen runger videre i uterommet etter øvinga, og stemmer og kropper forbereder seg.

«Jeg kan føle det i kroppen,

langt inne i hjertet mitt!»