Stjerne

Adventstid på Stjerne

Et tre har kommet inn på Stjernerommet, ei lyslenke, pepperkakemenn og julekuler.

Vi har tatt ned kassen vår fra loftet med ting som hører ventetiden til. Litt etter litt har vi sammen med 1 åringene tatt frem rekvisitter vi forbinder med desember.

I forbredelsene til advent har vi reflektert over 1 åringen og adventstiden. Hva skal barnehagen tilby som er annerledes enn hjemme? Hvilke lekemiljø? Hvilke materialer? Hvilke lyder hører julen til? Hvilke sanger bruker vi? Vi reflekterer over delaktighet, tempo, mengde av nye elementer og inntrykk. Hele barnehagen har ordene sanse, glede og dele med seg som verdier denne perioden. Dette blir vårt utgangspunkt for dagene fram mot jul.

Barna har deltatt i forberedelsene. Vi har jobbet med å lage oss adventsstake av kongler som vi har sanket, bildet ved inngangspartiet får ny drakt, vi har malt bjeller og vi har begynt å pynte inngangspartiet med granbar. En stor takk til dere foreldre og barn som har tatt med granbar til oss.

I kveld skal personalet rigge lekemiljø til adventstiden.