Stjerne

Papirfugler

En barnehånd strekkes opp. Den åpner seg og lukker seg rundt papirfuglen. Hånden med fuglen dras nedover. Den åpner seg igjen, slipper taket og fuglen spretter opp.

Starten på prosessen med papirfuglene var at pedagogene ønsket en forandring i rommet. Vi ønsket å ha noe hengende ned fra taket som ville bidra til å skape rom i rommet. Vi hang opp flere fugler i ulltråd, høyt oppe. Da vi satte projektoren mot veggen der fuglene hang, oppdaget vi at fuglene lagde spennende skygger, men at skyggene var altfor høyt oppe på veggen til at barna kunne se dem.

Sammen med barna brettet vi fler fugler som ble hengt opp i elastisk tråd. Nå kom fuglene ned i barnehøyde og de kan strekke seg etter, ta på, dra i……,,

Skal vi tilføre mer? Fuglelyder? Fjær?