Ugletårnet

Karneval

Vi tar et tilbakeblikk på fjorårets karneval i barnehagen. Hva gjorde vi da?

«Flyet som ingen i verden har sett før». Hva hadde vi på da? Papirkjoler, papirhjelm, redningsvest i papir…

Men… hva skal vi ha på karnevalet i år da?

«Noe med tre og livet rundt treet», kommer det raskt fra et barn.

Vi går i gang med deling av tanker rundt kostymer eller hva vi skal ha på på karnevalsfesten. Noen av barna husket godt at de tegnet kostymet sitt i fjor, så arbeidstegning blir naturlig å starte med.

Alle ulikhetene av hva som kan leve i og rundt treet dukker opp: selve treet, rot, stubbe, «slimet» eller kvaen på treet, sommerfugler, ekorn, blad på hengebøka, fugler, pinnsvin..

Vi tar en titt på arbeidstegninga av rota – «jeg har ei brun skjorte og ei tynn, brun bukse hjemme, men ikke noen brune hansker som dekker hendene» Vi finner brunt stoff og begynner å tegne etter hendene. Hansker skal syes.
Bordet i Ugletårnet blir et verksted for oss. Vi henter frem og dekker på med materiale som kan inspirere barna i utforming av kostymene sine.

Torsdag 2. mars blir det karneval i barnehagen.