Velkommen adventstid!
Vi maler et bildet av julefryd.
Hva skal vi male på bildet? Spurte pedagogen.
«Pepperkakemann, juletre, kuler, julestjerne, julepynt, julelys, julegaver, nisse, Rudolf, pepperkaker, pepperkakehus»






Velkommen adventstid!
Vi maler et bildet av julefryd.
Hva skal vi male på bildet? Spurte pedagogen.
«Pepperkakemann, juletre, kuler, julestjerne, julepynt, julelys, julegaver, nisse, Rudolf, pepperkaker, pepperkakehus»
Når vi skal gå dypere inn i strået, er vi også på leiting etter nye perspektiv. Vi har sett på strået gjennom farget glass og lys.
Desember nærmer seg og vi har startet med å stelle i stand til advent. Rommene er som alltid viktig for oss både inne og ute. Vi ønsker at det fysiske miljøet skal ta imot barna med varme, glede, ro, spørsmål og engasjement i adventstiden. Tradisjon tro tar vi med oss ordene sanse, dele og glede i desember måneden. Det er viktig å tilrettelegge for muligheter slik at vi kan oppdage verdien av å glede andre. Se at noen trenger hjelp, glede en venn, dele et smil, gi et hei, tenke på andre og være oppmerksom på det rundt oss.
Julefryden skaper vi sammen!
I lag skaper vi en perlende adventstid med rørelse, energi og julefryd.
Dette er vår overskrift når vi planlegger miljøene og aktiviteter i desember.
Vi entrer straks en tid full av forventninger, spenning, inntrykk og håp.
Vi senker pulsen og bygger dager som skaper rom for sansing, deling og glede.
Sammen leter vi frem fine ting som skal være med på å gi oss
JULEFRYD!
Ved å finne frem sammen og dermed presentere det nye materialet for barna, kan vi snakke om hvordan vi kan bruke de ulike materialene og klargjøre forventninger.
Tusen takk for enda flere nydelige hekla bestemorruter!
Vi gleder oss til fortsettelsen på torsdag! ✨