Kategorier
Komet Måne Mat Sol Stjerne Ugletårnet

Studiedag 2. januar

Med ordene fra Kong Harald sin nyttårstale «»det skjer noe magisk når vi lytter til hverandre» startet vi dagen i fellesskap

Stoppunkt i prosessene våre er verdifullt! Verdien av å møtes, reflektere, se, lytte, dele og være sammen er unik! Dagen i dag har vært en sånn dag.

Kategorier
Måne

Godt nyttår🌟

Godt nyttår og velkommen tilbake til barnehagen!

I minus 10 grader og vind, må vi holde kroppene våre aktiv. Heldigvis møter vi et unikt materiale ute – snøflak. Da starter vi bygging av en iglo. Det kreves noen turer frem og tilbake for å frakte snøflakene til egnet plass for igloen.

Kategorier
Planetringen Barnehage

God jul!

Ønsker alle en riktig god jul❤️

Kategorier
Stjerne

Advent

Med advent kommer nye ord, begreper og mye å spekulere på. Ro og tid til å bearbeide alt det nye tenker vi er nødvendig for barna i ventetiden. Det å gjøre sammen, erfare sammen, glede oss sammen og glede andre har vært fokuset vårt i tida mot jul.

Rommet og materialet inviterer alltid til lek, utforskning og at barna skal møtes rundt noe felles. Barna har gått til og fra og de har deltatt i det de synes er interessant i selv. Vi har samlet oss rundt en deig, en sang, gått rundt juletreet, spist julelunsj, hoppet som nissen, danset med musehaler, luktet på julekrydder, tent lys, hørt og beveget oss til nye sanger, utforsket is og snø.

Vi ønsker dere alle en strålende jul med gode minner. GOD JUL!

Kategorier
Stjerne

Kakebokser

I adventstiden på stjerne har vi tatt inn tre kakebokser med julemønster. For 1 åringen får kakeboksen et annet bruksområde enn de har i et hjem. Her et de presentert som et materiale som kan utforskes og brukes etter barnas tanker og ideer. Pedagogene observerer og lar barna vise vei. Boksene blir brukt til å balansere på. De blir trommet på med hender og sleiver. De blir sluppet i gulvet slik at lyden skapes i rotasjon. De blir brukt til å frakte ting i. Lokket tas av og settes på. De bruker lokket for å gjemme seg og bildet skaper samtale. Materialer er forunderlig og pedagogenes rolle blir å åpne opp for å se.