Vi reiser avsted…

Etterhvert som flyet til Kometgruppa begynner å ta form starter også leken. Flyet er ikke ferdig. Det er i en prosess der ting blir til underveis i lek og aktivitet.

Det gir oss mulighet til å reflektere videre sammen med barna om hva vi kan gjøre, og hvordan.

«Vi må jo ha knappa i flyet. Her e en magisk glitterknapp å starte flyet med».

«Så må vi ha ratt»!

«Det må være på et bord foran i flyet. Vi treng et litt skeivt bord foran te knappan og styringa.»

«Så må det være lys under knappan, og i taket på flyet».

I mellomtiden tar vi oss en flytur. Det fylles opp med stoler inne i flyet og de imaginære sikkerhetsselene kommer på.

Hvor skal vi?

«Vi ska reise te Serbia».

Vi fyrer opp prosjektor og pc, og finner en flight med takeoff og landing. Den ser vi på veggen, gjennom flyvinduet, mens vi sitter på stoler inne i flyet.

«Vi kjæm te å kræsje med den stolpen der»!

«No landa vi».

«Det riste når vi landa».

Barna rister med både kropp og stemmen sin.

«No e vi i Serbia»!

Et annet barn vil til Island hvor mammaen kommer fra, og vi flyr videre over Island. Han vil gjerne vise frem hvordan det ser ut der.

Vi tilfører det digitale til leken for å gi det en ekstra dimensjon, og vi ser at det skaper samhold, fantasi og spenning. Flyet bli både en fysisk og en digital møteplass.