Stjerne

Materialet – lekene våre

De fleste lekene våre kaller vi materialer. Vi ser på materialene som åpne, de kan forandres. En kopp som er dekket på til lek kan være så mye mer enn en kopp når barnet tar den i bruk.

Koppene, fatene og skjeene vi har på stjerne, er gjenbruk fra bruktbutikk. De kjøpte vi med tanke på holdbarhet og for å putte, dekke og frakte.

En skje i bevegelse av en barnehånd gir en klang. Når koppene slåss mot hverandre blir en ny lyd skapt.

Barna viser oss nye bruksområder hele tiden. Denne gangen støtter det prosessen vår med lyd.

Noe av materialet er kanskje kjent fra hjemmet, men det kan være presentert på en annen måte her i barnehagen.

Barna forandrer bruken av materialene fra dag til dag, stund til stund. Ut i fra hva som er interessant og hva de trenger i leken.