Stjerne

Studiedager

Studiedagene har gitt oss nye møter, deling, inspirasjon og gode refleksjoner.

Vi på stjerne har reflektert over observasjoner rundt 1 åringene de første ukene. Hvordan kan vi forberede oss til prosessarbeidet?

Hva kan vi utforske sammen med barna?Hvordan skaper vi møteplasser som vender barna til hverandre? Hva blir vår felles gjenklang?

Inntrykk fra iscenesettelser i barnehagen, Nidarosdomen og stiftsgårdparken er mange. En fontene i stiftsgårdparken blir et stoppested vi blir nysgjerrig på og som skaper engasjement og spennende refleksjoner

Fra fontenen pulserer vannet, trykket er kraftig og lyden høy. Vi reflekterer over at dette blir som en magnet på oss. Vi kan se for oss at den hadde vekket nysgjerrighet hos barna også. Er det vannet? Er det trykket? Er det lyden?

Hva er musikk? Hva er klang? Når blir lyder musikk? Hva er musikk for 1 åringen? Disse spørsmålene i refleksjon, utfordrer og støtter oss i valget når vi vil gå sammen om LYD.