Komet Ugletårnet

Introduksjon til uglelivet

Uglebarna tok i dag på seg den viktige jobben med å introdusere uglelivet for Kometgruppa.

I motsetning til livet i barnehagen slik vi kjenner det, er det usynlige grenser for hvor langt man kan gå i Ugletårnet. Uglebarna tok med seg kometbarna på omvisning, fortalte hvor grensene går og hvor de må stoppe.

«Her kan vi gå, men ikke ned i skogen der».

Dette ble for noen testet ut ved å løpe rundt ballbingen flere runder.

Når man får være sammen med venner som man sjeldent treffer, gir dette en ekstra glede og energi i samspillet.

Inne var regelen å ta av skoene i gangen fikk vi beskjed om. Da kunne man gå inn og leke. Tegning, filmproduksjon og lek med insekter og dinosaurer var noe de holdt på med for tiden.

Dette skal bli Kometenes nye hverdag til høsten, og vi vil bruke flere dager på å være i Ugletårnet for å bli godt kjent der før oppstart etter sommerferien.