Komet

Trefigurer til lekemiljøet

Lekemiljøet trenger figurer til rolleleken. Vi inviterer derfor familiene til spikking av trefigurer. Dette er ikke en spikkekonkurranse! Barnas fantasi setter figurene i roller, så de kan være åpne slik at de kan bli til hva som helst i leken, eller mer definerte og tydelige i formen.

Vi har spikkekniver til utlån hvis noen trenger og vi har svipenner om noen vil bruke det. Alle får et likt emne som er saget til for å passe inn i ei barnehånd og være stødig nok til å kunne stå og skinne på hylla på rakettrommet.

Barna kommer samtidig til å bli kjent med materialet tre ved å spikke sine egne figurer. På denne måten vil vi oppdage ulikheten i lagene i treverket, ulike treslag sin mykhet og hardhet, hvordan treet responderer og gir motstand til kniven og hvordan det lukter og føles.

Vi gleder oss til å se familiene sin hundrespråklighet og møte våre nye unike lekefigurer!