Kategorier
Planetringen Barnehage

Samarbeid med NTNU Skrivesentret

Barnehageåret 22/23 skal NTNU Skrivesenteret følge vår prosessorienterte praksis med tema TRÆR, TEGNING OG LEIRE. De skal dokumentere vårt arbeid som skal resultere i en ressursbasert nettside på Skrivesentret sine sider.

Hva er Skrivesenteret?
https://skrivesenteret.no/

Skrivesenteret ønsker å vise hvordan Planetringen «gjør» når vi planlegger og forbereder det prosessorienterte arbeidet vårt. De blir med oss på våre ulike møtearenaer som gruppemøter, studiedager, personalmøter, refleksjonsmøter og lederteam. De skal også dokumentere prosessen på gruppene sammen med barna. Det er hovedsaklig gruppene Sol og Ugletårnet som skal følges. Dokumentasjonsmetodene som blir brukt er filming, fotografering og intervju. Alle som blir tatt bilde av eller filmet får tilsendt et samtykkeskjema.

Vi syns at dette er spennende og utviklende. Det er stas at vi er blitt spurt!
Vi er stolte over at arbeidet vi gjør settes pris på og kanskje gjennom Skrivesentrets synliggjøring kan vi inspirere andre?

Kategorier
Komet

Smaken av rå og stekt nepe

Kategorier
Ugletårnet

Takk

Tusen takk til pappa Martin som hjalp oss med å sage treet til skiver. Nå blir det navneskilt i gapahuken:)

Kategorier
Ugletårnet

Tegning

Tegning er et av våre verktøy som vi dette året skal gå dypere inn i.

På studiedagen tirsdag, fikk vi pedagoger en introduksjon i tegning og ulike måter å jobbe sammen med barna av Pål på Remidasenteret. Dette er en måte å introdusere tegning på som kan bidra til at flere barn føler mestring og skaperglede. Formene vi valgte er åpne og gir mulighet for overraskelser og i tråd med «trær», som et vårt hovedmateriale dette året.

«Oi, det vart jo en giraff jo»
Kategorier
Måne

Rota

Under studiedagen har vi pedagogene reflektert om hvordan skal vi tilrettelegge, iscenesette, og skape intelligente møteplasser. Vi ønsker å skape begeistring, vekke tanker hos barn, skape situasjoner rundt et tredje, et element inn i rommet som er annerledes, en rot som kommer fra et stort tre.

Observasjoner om hvordan barna oppdager roten på vil bli spennende å se i tiden fremover.