Ugletårnet

Skolestarteravslutning

Dagen er her, den som vi har forberedt oss på så lenge. Med tegning av sommerblomster, skriving på tavla, prøving av kostymer, plukking av blomster, øving og øving på sanger. Dagen som vi har pratet så masse om, som vi har gledet oss til, som har bygd opp forventning og spenning i oss, som aldri kom raskt nok. Dagen der mammaer og pappaer skulle se på oss, klappe til oss. Tenk å få mulighet til å kjenne på alt dette.

Rammene for dagen ble Sol krydret med fargerike blomster tegnet og malt av Uglebarna, alle sammen unik. Langs jordene fant vi sommerblomster som satte sitt sommerlige preg på festen. Bordet var dekket med fruktfat og fristende muffins.

Det bobler i kroppene når omgivelsene er pyntet og vi snart skal gå på scenen.

Utkledd som store og lange trær, med blader, lå vi helt stille og ventet i takt med musikken «Dovregubbens hall». Denne musikken har fulgt denne gruppa helt siden Sol. Lyden ble høyere og høyere og kroppene begynte å bevege seg, oppover og oppover, raskere og raskere.

«Langt å gå» var neste sang. Teksten kan bety så mye for oss; vi har gått lange turer, vi trenger alle for å lage et bål og vi går veien sammen.

Vi avsluttet med «Høyt tre, dypt vann». En sang som symboliserer det siste året vårt i barnehagen der treet har vært sentralt i vårt prosessarbeid.

Tusen takk for et fint år sammen i Ugletårnet og masse lykke til på veien videre!

«Jeg vil gjerne spole tilbake til i går, da skal vi gi gaver til dere og pakke opp sammen med dere»

Alle barna fikk et minne fra Ugletårnet