Kategorier
Ugletårnet

Hagen vår

Tilbake fra turen samlet vi oss for å prate litt før leken skulle settes i gang. Sekken vår var fylt av strå, blåbærlyng, hvitrot, greiner, rognebær og mye annet. Hva skulle vi bruke dette til?

«I lag skal vi skape en hage av fryd» sier vi til barna».

Vi vet hva hage betyr, men hva er fryd? Spurte barna.

Dette er et ord vi har oppfordret de til å snakke om hjemme.

«Æ snakka med mamman min i går om fryd. Hun sa at det betyr å skape noe fint sammen», sa P.S.

«Æ snakka med mamma og pappa mens vi spist middag. Pappa sa at fryd betyr glede», sa D.

«Min mamma sa at fryd er en type hage. Det betyr lykke. Være god med andre», sa L.

«Pappa min sa at fryd er kjempe stor glede som du føler inni i deg», sa S.

«Mamma sa at det betyr å være snill med andre», sa L.S.

Kategorier
Ugletårnet

Gruppemøte

Gruppemøte en arena for planlegging, forberedelser til prosessene og refleksjoner.

Gruppemøter skal gi oss utvikling både i prosessene men også faglig utvikling.

I dag handlet gruppemøte om fordypning i tegning.

Henrik viser en video som ble vist frem på siste Reggio Emilia Nettverksmøte.

I videon forklarer Ralph Ammer som jobber som professor ved München Universitet, viktigheten av tegning og om hvordan den hjelper oss til å tenke.

«Drawings dont have to be picies of art, if they help us to think and connect with others, they are good enough», Ralph Ammer.

Kategorier
Informasjon Planetringen Barnehage

Høstmartna 3. oktober

Skolestarterne har laget invitasjon 🫶

Alle familiene får en papirutgave av invitasjon

Kategorier
Planetringen Barnehage

Personalmøte

Innhold på personalmøter varierer fra gang til gang. I går jobbet vi i tospann med forberedelsene til høstmartnan. Noen oppgaver sluttfører pedagogene mens andre fortsetter vi sammen med barna.

«Det vi gjør med hendene skaper varige endringer i hjernen». (håndverksinstituttet.no)

Vi gleder oss til 3. oktober.

Kategorier
Sol

Arbeidsøkt – vil dere male kråka?

To tomme flater, store og små pensler og farger i sort og hvitt som gir gråtoner. Vi skal male kråke. Arbeidet starter, et av barna snur seg mot pedagogen; «du må sætt på kråkesangen» Penselen beveges i takt med Olas sang.